Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Creating the Big Ten

Courage, Corruption, and Commercialization

Winton U Solberg
Livre broché | Anglais
33,95 €
+ 67 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Big Ten football fans pack gridiron cathedrals that hold up to 100,000 spectators. The conference's fourteen member schools share a broadcast network and a 2016 media deal worth $2.64 billion. This cultural and financial colossus grew out of a modest 1895 meeting that focused on football's brutality and encroaching professionalism in the game.

Winton U. Solberg explores the relationship between higher education and collegiate football in the Big Ten's first fifty years. This formative era saw debates over eligibility and amateurism roil the sport. In particular, faculty concerned with academics clashed with coaches, university presidents, and others who played to win. Solberg follows the conference's successful early efforts to put the best interests of institutions and athletes first. Yet, as he shows, commercial concerns undid such work after World War I as sports increasingly eclipsed academics. By the 1940s, the Big Ten's impact on American sports was undeniable. It had shaped the development of intercollegiate athletics and college football nationwide while serving as a model for other athletic conferences.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
316
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780252083242
Date de parution :
21-03-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 234 mm
Poids :
476 g

Les avis