•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Radio

A Complete Guide to the Industry

William A Richter
Livre broché | Anglais | Media Industries | n° 4
36,45 €
+ 72 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

From payola to podcasting, from the advertising office to the DJ booth to the station antenna, Radio: A Complete Guide to the Industry offers a concise, one-stop introduction to all aspects of the radio industry. Readers are taken on a lively tour of radio's history from the early experiments with wireless to today's satellite and digital radio. Industry veteran William A. Richter brings readers inside the typical station to explain who does what and how all the pieces fit together. The book also includes some brief interviews from working professionals for more perspective. Richter explains how ratings work, gives an overview of the major industry players, and guides readers through FCC regulations and other ethical and legal issues that impact radio.
Written in a crisp, easy style, and including glossaries in each chapter, Radio is well suited for a range of courses on radio. It is a valuable resource for anyone interested in radio, from aspiring college DJs to general managers of radio stations.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 4

Caractéristiques

EAN:
9780820476339
Date de parution :
11-07-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
409 g

Les avis