•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Social Capital of Organizations

Livre relié | Anglais | Research in the Sociology of Organizations | n° 18
302,95 €
+ 605 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An influential concept in the social science literature, the theory of social capital, asserts that social actors gain resources through relationships with other actors. While social capital research has largely focused on individuals as the unit of analysis, this volume looks at social capital of organizations, or Corporate Social Capital (CSC), exploring how and to what extent social networks facilitate or impede the attainment of organizational goals. This collection of papers posits a distinction between social structure and its outcomes, noting that while positive outcomes yield social capital, the structure can also prohibit and obstruct action, resulting instead in social liability. The contributing authors pay particular attention to the sets of social conditions that lead to either capital or liability, and succeed in setting a research agenda that looks toward more effective management of organizational social capital.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
300
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 18

Caractéristiques

EAN:
9780762307708
Date de parution :
11-06-01
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
155 mm x 226 mm
Poids :
544 g

Les avis