•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Agency of Things in Medieval and Early Modern Art

Materials, Power and Manipulation

Livre broché | Anglais | Routledge Research in Art History
59,45 €
+ 118 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume explores the late medieval and early modern periods from the perspective of objects. While the agency of things has been studied in anthropology and archaeology, it is an innovative approach for art historical investigations. Each contributor takes as a point of departure active things: objects that were collected, exchanged, held in hand, carried on a body, assembled, cared for or pawned. Through a series of case studies set in various geographic locations, this volume examines a rich variety of systems throughout Europe and beyond.

The Open Access version of this book, available at http: //www.taylorfrancis.com/doi/view/10.4324/9781315401867, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives 4.0 license

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
202
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367359720
Date de parution :
07-05-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
173 mm x 241 mm
Poids :
385 g

Les avis