•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Corporate Assault on Youth

Commercialism, Exploitation, and the End of Innocence

Livre broché | Anglais | Adolescent Cultures, School, and Society | n° 44
79,95 €
+ 159 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Corporate Assault on Youth examines childhood as a social construction increasingly influenced by corporations and commercialism. Through case studies, critical analysis, and historical/philosophical research, the essays collected here expose the degree to which children are unwitting targets of marketing. With topics ranging from the presence of media branding in schools and school supplies to the subtler ways in which the public education system is influenced by corporate ideologies and purposes, this book draws much-needed attention to how educators, administrators, policymakers, parents, and children can become aware of, and counterbalance, the effects of the commercialism that is overwhelming students' understanding of the world and their place within it.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
230
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 44

Caractéristiques

EAN:
9781433100840
Date de parution :
29-04-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 224 mm
Poids :
362 g

Les avis