Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Digital Pencil

One-to-One Computing for Children

Jing Lei, Paul F Conway, Yong Zhao
Livre relié | Anglais
65,95 €
+ 131 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book takes a serious historical and international look at the "digital pencil" movement to equip every student with a computing device with wireless connection. Using an ecological perspective as an overarching framework, and drawing on their own studies and available literature that illuminate the issues related to one-to-one computing, the authors present well-reasoned discussions about a set of complex and critical issue facing policy makers, educators, students, parents, and the general public.

The Digital Pencil addresses four key questions:

  • Is the digital pencil a good idea? The authors analyze the costs and benefits of one-to-one computing programs through consideration of multiple indicators and examine the evaluation reports of various projects within their analytical framework to present a comprehensive summary of outcomes of one-to-one computing projects.
  • What happens when each child has a networked computer? The authors analyze existing data with the goal of gaining insights and making suggestions and recommendations for policy makers, teachers, and parents.
  • What should schools purchase or lease - is there an ideal device? These authors examine the relative advantages and disadvantages of different devices and implementation schemes.
  • How do we know if one-to-one computing is making a difference? The authors review the evaluation plans of the various projects and propose a framework for comprehensive evaluation and research on one-to-one computing.

This book is intended for researchers, school administrators, educational technology professionals, and policy makers in the U.S. and around the world, and as a supplemental text for advanced courses in education, technology, and technological innovation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780805860603
Date de parution :
01-09-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
154 mm x 236 mm
Poids :
508 g

Les avis