•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Colonial Book Market

Peruvian Print Culture in the Age of Enlightenment

Agnes Gehbald
Livre relié | Anglais | Cambridge Latin American Studies | n° 129
187,45 €
+ 374 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume provides a wholly original social history of books in late colonial Peru. From the second half of the eighteenth century onward, workshops in Lima and transoceanic imports supplied the market with unprecedented quantities of print publications. By tracing the variety of printed commodities that were circulating in the urban sphere, as well as analysing the spatiality of the trade and the materiality of the books themselves, Agnes Gehbald assesses the meaning of print culture in the everyday lives of the viceroyalty. She reveals how books permeated late colonial society on a broad scale and how they figured as objects in the inventories of diverse individuals, both women and men, who, in previous centuries, had been far less likely to possess them. Deeply researched and profound, A Colonial Book Market uncovers how people in Peruvian cities gained access to reading material and participated in the global Enlightenment project.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
416
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 129

Caractéristiques

EAN:
9781009360852
Date de parution :
30-11-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
757 g

Les avis