Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

A Disciplinary Blueprint for the Assessment of Information Literacy

Dorothy Warner
Livre broché | Anglais
56,45 €
+ 112 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Have you ever worried that literature on library instruction deals more with methods of assessing student attitude than student learning? If so, you'll be glad to know someone is doing something about it!

Eight unique disciplinary modules are presented, each identifying a series of information literacy objectives developed in accordance with Bloom's Taxonomy of Cognitive Objectives.

A substantive curriculum map embedded within each module lists the sequence of courses required for the disciplinary major and the level at which the course is taught (sophomore, junior, etc.), notes whether information literacy instruction is currently taught by the library for that particular course, and delineates the specific information literacy learning objectives the students must master in order to fulfill the course assignments.

Collaborative responsibility for teaching the information literacy skills is also outlined, with specific recommendations for ways the library can strengthen its support for the specific discipline. In addition, assessment methodologies are identified; including scoring rubrics designed specifically for the disciplinary information literacy objectives.

An indispensable resource for academic librarians ready to take the leap from episodic reactive response to programmatic sequenced integration into the curriculum.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
136
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781591585930
Date de parution :
01-06-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
178 mm x 252 mm
Poids :
294 g

Les avis