Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Accounting for Corporate Reputation

Ahmed Riahi-Belkaoui, Ellen L Pavlik
Livre relié | Anglais
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This unique book examines conceptual, empirical, and practical issues associated with corporate reputation. Emphasizing the importance of the roles of corporate social disclosure and organizational effectiveness, the authors emphasize the need for an integrative framework in explaining the nature of corporate reputation. Utilizing valuable data provided by Fortune magazine, the book provides both a historical evaluation of reputational rankings of Fortune 500 firms for the period 1987-1991 and insights as to the market reaction to disclosure of these rankings. These can be utilized by firms in building reputation, investors in evaluating their strategies, and public policy officials in dealing with corporations.

Following an extensive review of the conceptual foundations of corporate reputation, namely corporate social performance and disclosure and organizational effectiveness, the authors present explanatory and predictive models of corporate reputation. They then examine the potential relationship between corporate reputation and shareholders' wealth--the market reaction to reputation signals. Their findings suggest that a firm's benefit from the disclosure of reputation signals will depend on size and expectations, and that such disclosure appears to lead to a significant, lagged market reaction. Based on a detailed analysis of the 1987-1991 performance of U.S. firms on eight key attributes of reputation, the authors conclude with insights that can be utilized by corporations and investors alike.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
272
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780899307176
Date de parution :
21-08-92
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
161 mm x 240 mm
Poids :
612 g

Les avis