Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Addressing Special Educational Needs and Disability in the Curriculum: Science

Addressing Special Educational Needs and Disability in the Curriculum: Science

Marion Frankland
Livre relié | Anglais | Addressing Send in the Curriculum
148,95 €
+ 297 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The SEND Code of Practice (2015) reinforced the requirement that all teachers must meet the needs of all learners. This topical book provides practical, tried and tested strategies and resources that will support teachers in making science lessons accessible and exciting for all pupils, including those with special needs. The author draws on a wealth of experience to share her understanding of special educational needs and disabilities and show how science teachers can reduce or remove any barriers to learning.

Offering strategies that are specific to the context of science teaching, this book will enable teachers to:

  • help all students develop their 'evidence-gathering' skills and aid their scientific discovery by involving the use of all of the senses and structuring tasks appropriately;
  • create a supportive environment that maximises learning opportunities;
  • plan the classroom layout and display to enhance learning;
  • use technology to adapt lessons to the needs of individual pupils;
  • successfully train and fully use the support of their teaching assistants.

An invaluable tool for continuing professional development, this text will be essential for teachers (and their teaching assistants) seeking guidance specific to teaching science to all pupils, regardless of their individual needs. This book will also be of interest to SENCOs, senior management teams and ITT providers.

In addition to free online resources, a range of appendices provide science teachers with a variety of writing frames and activity sheets to support effective teaching. This is an essential tool for science teachers and teaching assistants, and will help to deliver successful, inclusive lessons for all pupils.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
158
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138209046
Date de parution :
19-06-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
210 mm x 297 mm
Poids :
656 g

Les avis