En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education

Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education

Resolving Democratically

Brahm Norwich
Livre broché | Anglais
74,95 €
+ 149 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This updated second edition of Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education further develops the critical analysis of the initial edition that integrates the interaction between different perspectives and positions in the field of inclusive education.

This key resource expands the arguments present in the first edition with clearer implications about how to address tensions and dilemmas in inclusive education, and resolve them through democratic deliberation. Based on contemporary research, theory and policy, as well as responding to current perspectives towards the education of children and young people with learning difficulties and disabilities, Brahm Norwich extends and refines the original core argument of the previous edition - the practical realisation of inclusion involves tensions and dilemmas that have to be addressed and resolved. This core analysis focuses on:

- identification and classification
- current national and international conceptions
- pedagogic and curriculum issues
- organisation of schooling
- parental and student perspectives and the contribution of research to policy and practice.

Re-engaging with the fundamental issues in the field and providing a coherent perspective that recognises and justifies the inter-connection between specialised and general school provision, this accessible new edition will be of interest to all students and researchers of inclusive education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781032353548
Date de parution :
25-10-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
367 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.