Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

ADHD in Lebanese Schools

Diagnosis, Assessment, and Treatment

Hala Mohammed Berri, Anies Al-Hroub
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This Brief addresses the causes, assessment, and treatment of ADHD in Lebanese schoolchildren. It details how the disorder is currently defined in Lebanese elementary schools and examines schoolteachers' understanding of and conceptions about ADHD across three domains: general knowledge; symptoms and diagnosis; and treatment. This concise volume presents the authors' research into Lebanese schoolteachers' knowledge of ADHD and their ability and readiness to address the psychological and academic needs of their students who have been diagnosed with the disorder. In addition, the Brief explores the teachers' ability to identify ADHD subtypes in relation to a student's gender within the Lebanese context, emphasizing the differing sociocultural expectations in the behaviors of boys and girls.
  • Current procedures for identifying ADHD in Lebanon.
  • Lebanese teachers' knowledge about ADHD, their misconceptions, and factors that influence their opinions.
  • Biases toward and confusion about disorders on the basis of perceived gender differences.
  • ADHD assessment and implementation strategies for Lebanese special education professionals.
  • Research questions, design, and methods as well as data collection and analysis procedures used in the study.

ADHD in Lebanese Schools is an essential resource for researchers, professionals and policymakers, and graduate students in such interrelated fields as school psychology, educational psychology, and social work.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
76
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319286983
Date de parution :
14-03-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
149 g

Les avis