Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Afterschool

Images, Education and Research

Livre broché | Anglais | Studia Paedagogica
25,00 €
+ 50 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The intricate relation between images and education is an old issue that can easily be dated back to the rise of modernity. Ever since, it has been argued that images might on one hand assist teachers in raising the new generation, but on the other might distract students by offering them mere entertainment instead of essential subject material. Today, with the omnipresence of screens in our daily life, this tension has become all the more tangible. Some may even start to wonder whether education, traditionally conceived as schooling, can still be achievable under these conditions.

The title Afterschool refers to a film by Antonio Campos, which depicted these new conditions very accurately. In the same way the book wants to take up this challenge and articulates in an affirmative manner what education still could mean in an era after school, and also what images might mean in such an era, both for teachers and education researchers. The contributors to this book respond to this process of digitization and present new and unexpected ways of making use of images in educational practice and research.

Contributors: Sönke Ahrens (independent researcher), Marc De Blieck (LUCA School of Arts, Ghent), Pieter-Jan Decoster (Ghent University), Florelle D'Hoest (Universidad Complutense de Madrid), Jan Dietvorst (visual artist), Jan Masschelein (KU Leuven), Nancy Vansieleghem (LUCA School of Arts, Ghent), Maarten Vanvolsem (LUCA School of Arts, Brussels), Pieter Verstraete (KU Leuven), Roy Villevoye (visual artist), Joris Vlieghe (Liverpool Hope University)

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
150
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9789462700499
Date de parution :
15-06-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
272 g

Les avis