•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ageing and the Media

International Perspectives

Livre broché | Anglais | Ageing in a Global Context
43,45 €
+ 86 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Media representations of ageing play a role in stereotype formation and even reinforce them. Encountering these stereotypes can negatively impact the self-esteem, health status, physical wellbeing and cognitive performance of older people. This international collection examines different dimensions of ageing and ageism in a range of media. Chapters include explorations of the UK media during the COVID-19 pandemic; age, gender and mental health in Ghana; advertising in Brazil; magazines in Canada; Taiwanese newspapers; comics, graphic novels and more. Bringing together leading scholars, this book critically considers differences in media portrayals and how older adults use and interact with the media.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
232
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781447362043
Date de parution :
01-02-24
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
331 g

Les avis