Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ai, Ethics, and Discrimination in Business

The Dei Implications of Algorithmic Decision-Making

Marco Marabelli
147,95 €
+ 295 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book takes a historical approach to explore data, algorithms, their use in practice through applications of AI in various settings, and all of the surrounding ethical and DEI implications. Summarizing our current knowledge and highlighting gaps, it offers original examples from empirical research in various settings, such as healthcare, social media, and the GIG economy.

The author investigates how systems relying on a binary structure (machines) work in systems that are instead analogic (societies). Further, he examines how underrepresented populations, who have been historically penalized by technologies, can play an active role in the design of automated systems, with a specific focus on the US legal and social system.

One issue is that main tasks of machines concern classification, which, while efficient for speeding up decision-making processes, are inherently biased. Ultimately, this work advocates for ethical design and responsible implementation and deployment of technology in organizations and society through through government-sponsored social justice, in contrast with free market policies.

This interdisciplinary text contributes to the timely and relevant debate on algorithmic fairness, biases, and potential discriminations. It will appeal to researchers in business ethics and information systems while building on theories from anthropology, psychology, sociology, management, marketing, and economics.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
233
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783031539183
Date de parution :
03-05-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
467 g

Les avis