•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

All Eyes on Africa

South Africa in Transnational Television News during the 2010 FIFA World Cup

Solvejg Hoppe
Livre broché | Anglais | Beiträge zur Medienwissenschaft
34,45 €
+ 68 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book contains a study that aims to reveal how transnational television news depicted and framed South Africa during the 2010 FIFA World Cup. Newscasts from three transnational broadcasters BBC World News, CNN International and Al Jazeera English aired during the FIFA World Cup 2012, have been analyzed with a methodological combination a quantitative content analysis and a discourse analysis. The research is based on the concept of media representations, the relation of sports and news media, previous research on football World Cups in the media and the role of transnational television. The study provides not only insights into how the broadcasters represented the host country and on which topics they focused. It also reveals possible differences or similarities in the news coverage of the three transnational television broadcasters.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
94
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783869242514
Format:
Livre broché
Dimensions :
147 mm x 210 mm
Poids :
140 g

Les avis