•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Histoire
  6. Europe
  7. Americanism, Media and the Politics of Culture in 1930s France

Americanism, Media and the Politics of Culture in 1930s France

David A Pettersen
Livre relié | Anglais | French and Francophone Studies
88,95 €
+ 177 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In 1930s France, the growing reach and influence of American media helped to form a new generation of artists and intellectuals who redefined what it meant to be modern and French. During this decade, France experienced their own Great Depression, which--along with other rippling effects of the First World War--stirred up a crisis of cultural identity. With Americanism, Media and the Politics of Culture in 1930s France, David A. Pettersen focuses on key figures, texts, and films of the 1930s to shed light on the evolution of modern French culture brought about by the influence of, and a deep engagement with, American mass media.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
368
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781783168507
Date de parution :
15-08-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
140 mm x 218 mm
Poids :
544 g

Les avis