Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Amy Sillman: The All-Over

Yve-Alain Bois
Livre relié | Anglais
51,95 €
+ 103 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Shifting between figuration and abstraction, comedy and doubt, order and mess, Amy Sillman's painting has greatly influenced generations of American artists

New York-based Amy Sillman (born 1955) is one of the most beloved and quietly influential contemporary American artists. The ALL-OVER provides a comprehensive overview of her most recent bodies of work, including painting and serially exhibited large-scale abstractions, as well as diagrams, drawings, animations and sculpture.

The title of the book, and the exhibition it accompanies at Frankfurt's Portikus, refers to a concept often used to describe abstract painting (the classic instance of which is the work of Jackson Pollock). Much of Sillman's oeuvre can be categorized as such, although her abstractions often suggest recognizable forms and figures. In the 24-canvas series Panorama, motifs seem to run continuously around the walls of the exhibition space, but in fact are repeated prints of the artist's drawings with painterly interventions. The materiality is lost through the superimposition of print and oil paint; what remains is pure color and gesture. Also present here are stills from an animation developed by Sillman to be exhibited alongside Panorama and an insert made especially for the book by the artist. Alongside essays by Manuela Ammer, Yve-Alain Bois and Sillman herself. The book includes a conversation with the artist by Fabian Schöneich.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
164
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780998632629
Date de parution :
26-09-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
201 mm x 269 mm
Poids :
725 g

Les avis