Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

An Asset-Based Approach to Advancing Latina Students in STEM

Increasing Resilience, Participation, and Success

Livre relié | Anglais | Routledge Research in Stem Education
182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This timely volume challenges the ongoing underrepresentation of Latina women in science, technology, engineering and mathematics (STEM), and highlights resilience as a critical communal response to increasing their representation in degree programs and academic posts.

An Asset-Based Approach to Advancing Latina Students in STEM

documents the racialized and gendered experiences of Latinas studying and researching in STEM in US colleges, and centers resilience as a critical mechanism in combating deficit narratives. Adopting an asset-based approach, chapters illustrate how Latinas draw on their cultural background as a source of individual and communal strength, and indicate how this cultural wealth must be nurtured and used to inform leadership and policy to motivate, encourage, and support Latinas on the pathway to graduate degrees and successful STEM careers. By highlighting strategies to increase personal resilience and institutional retention of Latina women, the text offers key insights to bolstering diversity in STEM.

This text will primarily appeal to academics, scholars, educators, and researchers in the fields of STEM education. It will also benefit those working in broader areas of higher education and multicultural education, as well as those interested in the advancement of minorities inside and outside of academia.

Elsa M. Gonzalez

is Assistant Professor of Higher Education at the University of Houston, USA.

Frank Fernandez

is Assistant Professor of Higher Education at the University of Mississippi, USA.

Miranda Wilson

earned a Ph.D. in Higher Education Leadership and Policy Studies at the University of Houston, USA.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
232
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367433758
Date de parution :
19-11-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis