Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

An Introduction to Film and TV Production

From Concept to Market

Joseph Richie, Karen Russell, Airielle J Taylor
Livre broché | Anglais
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This streamlined, step-by-step guide provides students and newcomers in the field of media with an overview of the complete production process, from conceiving of an idea to marketing the final product.

Readers will learn what it takes to create a concept, develop it, and then market and sell it. Chapters discuss pitching, producing, marketing visionary concepts, financing, and distributing content. Focused on traditional and non-traditional platforms including social media, websites, and online advertising, this book explores currently evolving media platforms, ideas, and practices and provides examples of how to navigate these unique creative processes. Interviews with business executives offer insider tips and tricks to creating a marketable project.

In this book, you will learn how to:

  • Distinguish between a "great idea" and a "marketable idea."
  • Condense your concept into an effective "elevator pitch."
  • Build a basic business plan.
  • Create a marketing strategy, be it traditional, digital, or both.
  • Establish a personal brand and portfolio that will grab the right attention.

This book will be of great help to the student, independent filmmaker, and content creator looking to understand the process of getting their work produced, distributed, and marketed.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781032029948
Date de parution :
29-07-22
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
308 g

Les avis