•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Analysis of Swedish consumers' attitude to Chinese food

Jie Chen
Livre broché | Anglais
48,45 €
+ 96 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The aim of this research is to find out what's attitude Swedish consumers have to Chinese food. The questionnaires based on the Food Choice Questionnaire (FCQ) are handed out to 100 Swedish respondents in order to investigate their motivation on Chinese food choice. Eleven factors involved in the questionnaire are labeled health, mood, convenience, sensory appeal, natural content, price, weight control, familiarity, image of China, culture and safety. The information from two semi-structured interviews with Chinese food suppliers showed Swedish consumers' attitude to Chinese food in another angles. The ABC model and Balance Theory are seen as the theoretical basis for empirical research analysis. The eating habits of Swedish and Chinese are compared to show their difference which influence Swedish consumers on food choice more or less.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
60
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783844318678
Date de parution :
18-03-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
99 g

Les avis