•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Anti-Intellectualism in American Media

Magazines & Higher Education

Dane S Claussen
Livre broché | Anglais | Higher Ed | n° 11
33,95 €
+ 67 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this book, Dane S. Claussen argues that the news media have fed vocationalism and self-doubt in higher education, and anti-intellectualism throughout American culture. Analyzing articles in popular national magazines since the G.I. Bill of 1944, Claussen finds that media have overwhelmingly portrayed college as a time and place for students to play sports, date and marry, drink and take drugs, protest, join fraternities and sororities, go on vacations, avoid the draft, escape their parents, and, perhaps most of all, network and find jobs - in short, do almost anything except research, study, write, think, or debate. In the tradition of Richard Hofstadter's Pulitzer Prize-winning Anti-intellectualism in American Life and Allan Bloom's Closing of the American Mind, Claussen illustrates the counterintuitive and underestimated - nearly overlooked - role of the news media in higher education and anti-intellectualism.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
282
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 11

Caractéristiques

EAN:
9780820457215
Date de parution :
18-11-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
409 g

Les avis