Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Application of Knowledge Management to Utilities

J Rosen
Livre broché | Anglais | Awwarf Report S
167,95 €
+ 335 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

'Typically, data generated by the drinking water industry is used daily to make operational decisions regarding water resource management, water treatment, and distribution strategies. Failure of accurate and timely reporting of some of the data can result in compliance violations, which can be costly and embarrassing for utilities. If managed, aggregated, and stored effectively, the data could help determine management strategies for repeated situations. This study sought to help improve the data management and operations of drinking water utilities. The four objectives of this study were to: review the state of knowledge management as an industry; illustrate how knowledge management might be used in a drinking water utility; review how knowledge management is being applied in utilities; develop a pilot knowledge management implementation system for a drinking water utility. It is clear that knowledge management tools can address many of the barriers related to water quality issues and facilitate the solutions for drinking water utilities. The primary recommendation from the research team was the development of an Information Bureau whose mission is to make data available, develop the knowledge management infrastructure needed, and be a recognized resource for gathering information. However, prior to implementation of a knowledge management system, a requirements analysis should be conducted, utility size should be considered, and the recognition of the cultural change that accompanies knowledge management should be recognized. Originally published by AwwaRF for its subscribers in 2003 This publication can also be purchased and downloaded via Pay Per View on Water Intelligence Online - click on the Pay Per View icon below

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781843398516
Date de parution :
14-04-04
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
210 mm x 276 mm
Poids :
675 g

Les avis