•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Art, Design and Visual Culture

An Introduction

Malcolm Barnard
Livre broché | Anglais
51,95 €
+ 103 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Why do we have the visual experiences we have? Why do the buildings, cars, products and advertisements we see look the way they do? How are we to explain the existence of different styles of paintings, different types of cars and different genres of film? How are we to explain the existence of different visual cultures? This book begins to answer these questions by explaining visual experience in terms of visual culture. The strengths and weaknesses of traditional means of analysing and explaining visual culture are examined and assessed. Using a wide range of historical and contemporary examples, it is argued that the groups which artists and designers form, the audiences and markets which they sell to, and the different social classes which are produced and reproduced by art and design, are all part of the successful explanation and critical evaluation of visual culture.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
214
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780333675267
Date de parution :
23-09-98
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
294 g

Les avis