•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Audiences of Nazism

Using Media in the Third Reich

Livre relié | Anglais | New German Historical Perspectives | n° 13
233,95 €
+ 467 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Through its focus on audiences and their reception of media in Nazi Germany, Audiences of Nazism inverts the typical top-down perspective employed in studies that concentrate on the regime's regulation of media and propaganda. It thereby sheds new light on the complex character of the period's media, their uses, and the scope for audience interpretation. Contributors investigate how consumers either appropriated or ignored certain messages of Nazi propaganda, and how some even participated in its production. The authors ground their studies on novel historical sources, including private diaries and letters, photographs and films, and concert programs, which demonstrate, amongst other things, how audiences interpreted and responded to regulated news, Nazi Party rallies, and the regime's denunciation of modern works of art as 'degenerate.'

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
302
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 13

Caractéristiques

EAN:
9781805390992
Date de parution :
13-10-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
544 g

Les avis