Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Autographic Design

The Matter of Data in a Self-Inscribing World

Dietmar Offenhuber
Livre broché | Anglais | Metalab Projects
59,45 €
+ 118 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An ambitious vision for design based on the premise that data is material, not abstract.

Data analysis and visualization are crucial tools in today's society, and digital representations have steadily become the default. Yet, more and more often, we find that citizen scientists, environmental activists, and forensic amateurs are using analog methods to present evidence of pollution, climate change, and the spread of disinformation. In this illuminating book, Dietmar Offenhuber presents a model for these practices, a model to make data generation accountable: autographic design.

Autographic refers to the notion that every event inscribes itself in countless ways. Think of a sundial, for example--a perfectly autographic device that displays information on itself. Inspired by such post-digital practices of visualization and evidence construction, Offenhuber describes an approach to visualization based on the premise that data is a material entity rather than an abstract representation. Emerson wrote, "Every act of the man inscribes itself in the memories of his fellows, and in his own manners and face." In Autographic Design, Offenhuber introduces a model for design that emphasizes traces, imprints, and self-inscriptions, turning them into sensory displays.

In an age where misinformation is harder and harder to identify, Autographic Design makes an urgent and persuasive case for a different approach that calls attention to the production of data and its connection to the material world.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262547024
Date de parution :
19-12-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 229 mm
Poids :
476 g

Les avis