•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Droit
  5. Droit général
  6. Banking Ombudsman Scheme in India : A Critical Analysis

Banking Ombudsman Scheme in India : A Critical Analysis

Amitabh Srivastava
Livre broché | Anglais
49,45 €
+ 98 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Redresaal of Customer's grievances has become very crucial now a days and RBI is continuously passing regulations for the smooth functions of banks and redressal of the grievances of the Customers. Banking Ombudsman Scheme was established by the Reserve Bank of India (RBI) in 1995 to provide speedy solutions to grievances faced by bank customers. The Scheme has been revised in 2002 and 2006 respectively. This book titled as 'Banking Ombudsman Scheme in India: A Critical Analysis' very relevant for the present scenario as this is a developing area of research and a lot of literature is not available on this subject. This book gives a true picture of the awareness of the general public about the institution of Banking Ombudsman. The suggestions given by the author for the proper implementation of the Scheme is remarkable.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
128
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783330330283
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 220 mm

Les avis