Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Beginning Android Games

Robert Green, Mario Zechner
Livre broché | Anglais
55,95 €
+ 111 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Beginning Android Games, Second Edition offers everything you need to join the ranks of successful Android game developers, including Android tablet game app development considerations. You'll start with game design fundamentals and programming basics, and then progress toward creating your own basic game engine and playable game apps that work on Android and earlier version compliant smartphones and now tablets. This will give you everything you need to branch out and write your own Android games.

The potential user base and the wide array of available high-performance devices makes Android an attractive target for aspiring game developers. Do you have an awesome idea for the next break-through mobile gaming title? Beginning Android Games will help you kick-start your project. This book will guide you through the process of making several example game apps using APIs available in new Android SDK and earlier SDK releases for Android smartphones and tablets:

  • The fundamentals of game development and design suitable for Android smartphones and tablets
  • The Android platform basics to apply those fundamentals in the context of making a game, including new File Manager system and better battery life management
  • The design of 2D and 3D games and their successful implementation on the Android platform

This book lets developers see and use some Android SDK Jelly Bean; however, this book is structured so that app developers can use earlier Android SDK releases. This book is backward compatible like the Android SDK.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
714
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781430246770
Date de parution :
09-11-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
190 mm x 234 mm
Poids :
1247 g

Les avis