•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Being a Teacher

From Technicist to Existential Accounts, in Conversation with Jean-Paul Sartre

Alison M Brady
Livre broché | Anglais | Contemporary Philosophies and Theories in Education | n° 19
244,45 €
+ 488 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book re-conceptualizes teaching through an engagement with Jean-Paul Sartre's early existentialist thought. Against the grain of teacher accountability, it turns to the demanding account of being human in Sartre's thought, on the basis of which an alternative account of teaching can be developed. It builds upon Sartre's key concepts related to the self, freedom, bad faith, and the Other, such that they might open up original ways of thinking about the practices of teaching. Indeed, given the everyday complexities that characterize teaching, as well as the vulnerabilities and uncertainty that it so often involves, this book ultimately aims to create a space in which to reimagine forms of accounting that move from technicist ways of thinking to existential sensitivity in relation to one's practice as a teacher.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
194
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 19

Caractéristiques

EAN:
9789811973253
Date de parution :
10-11-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
299 g

Les avis