Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Across a broad range of disciplines--in medicine, social science, and the humanities--researchers, scholars, teachers, and administrators increasingly are looking for new ways to approach ethical issues in research with human subjects. Questions about how relationships between funders and researchers should affect research design, for example, or whether the potential benefits of research can outweigh the importance of its subjects' interests are inadequately addressed by the prevailing, regulation-based research ethics paradigm. This book constitutes a reexamination of research ethics. It combines case studies and commentaries by a multidisciplinary group of scholars and researchers to explore such topics as informed consent, conflict of interest, confidentiality, and research on illegal behavior. All human subjects research takes place within complex social, cultural, and political contexts, the contributors argue. Increased consideration of the relationships between researchers and their subjects, funders, and institutions within these contexts will facilitate research that is sensitive and responsible as well as scientifically fruitful. Beyond Regulations features a keynote essay by Ruth Macklin. Other contributors are Marcela Aracena Alvarez, Jorge Balan, B. Susan Bauer, Alan F. Benjamin, Lynn Blanchard, Allan M. Brandt, J. Pat Browder, Barbara Entwisle, Sue E. Estroff, Renee C. Fox, Lara Freidenfelds, Gail E. Henderson, Nancy M. P. King, Loretta M. Kopelman, Ernest N. Kraybill, Barry M. Popkin, Silvina Ramos, Desmond K. Runyan, Jane Stein, Ronald P. Strauss, Keith A. Wailoo, and Cynthia Waszak.
Across a broad range of disciplines--in biomedicine, the social sciences, and the humanities--researchers, scholars, administrators, and teachers increasingly struggle with questions of ethics in research with human subjects. All research takes place in complex social, cultural, political, and economic contexts; yet the prevailing principle-based research ethics paradigm does not adequately account for them. This book reexamines research ethics using a new relationships paradigm. Through in-depth cases, commentaries, and essays, a multidisciplinary group of scholars and researchers addresses informed consent, conflict of interest, confidentiality, and other issues, considering questions like: What relationships should researchers have with their subjects' communities? When researchers and subjects have different views about research, who should have control? How should relationships between funders and researchers affect research design? Can research be so potentially beneficial that its importance outweighs the interests of subjects? Examining the relationships between researchers and subjects, communities, funders, and institutions--including considerations of authority and voice--can facilitate human subjects research that is morally sensitive and responsible as well as scientifically fruitful.