•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Branding Democracy

U.S. Regime Change in Post-Soviet Eastern Europe

Gerald Sussman
Livre relié | Anglais | Frontiers in Political Communication | n° 17
133,45 €
+ 266 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Branding Democracy: U.S. Regime Change in Post-Soviet Eastern Europe is a study of the uses of systemic propaganda in U.S. foreign policy. Moving beyond traditional understandings of propaganda, Branding Democracy analyzes the expanding and ubiquitous uses of domestic public persuasion under a neoliberal regime and an informational mode of development and its migration to the arena of foreign policy. A highly mobile and flexible corporate-dominated new informational economy is the foundation of intensified Western marketing and promotional culture across spatial and temporal divides, enabling transnational interests to integrate territories previously beyond their reach. U.S. «democracy promotion» and interventions in the Eastern European «color revolutions» in the early twenty-first century serve as studies of neoliberal state interests in action. Branding Democracy will be of interest to students of U.S. and European politics, political economy, foreign policy, political communication, American studies, and culture studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
234
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 17

Caractéristiques

EAN:
9781433105302
Date de parution :
04-03-10
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
160 mm x 230 mm
Poids :
549 g

Les avis