Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Buildings for Music

The Architect, the Musician, and the Listener from the Seventeenth Century to the Present Day

Michael Forsyth
Livre broché | Anglais | MIT Press Classics
62,95 €
+ 125 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

From Bach's choral works composed for performance in the Thomas-Kirche Leipzig to Stockhausen's electronic music designed specifically for caves, the course of Western music has been closely connected to the spaces in which it has been performed. In this remarkable study, Michael Forsyth - designer of concert halls, architect, and violinist - examines the effect of musical taste and style on architecture and the reciprocal influence that buildings and their acoustics have had on musical performance and composition. Buildings for Music opens with a description of the purpose - built music rooms in Britain and Germany from the 17th century. From there it moves to the evolution of the opera house in Italy and France, analyzing these buildings in terms of the acoustic requirements of 18th-century music in the classical style. The great 19th-century concert halls and opera houses are then described in relation to the development of Romantic music. In seeking the reasons for their excellence and flaws, the book dispels a number of acoustic myths. The final part of the book outlines the growth of acoustic science and the parallel emergence of the 20th-century concert hall and of modern music. The influence of recording techniques and cinema design are also discussed. In closing, Forsyth looks to a future that may find its inspiration in electronics and the adjustable auditorium.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
400
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780262561877
Date de parution :
24-09-85
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
213 mm x 277 mm
Poids :
952 g

Les avis