Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Case Management

Policy, Practice, and Professional Business

Di Gursansky, Judy Harvey, Rosemary Kennedy
Livre broché | Anglais
61,45 €
+ 122 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides a wide-ranging overview of the diversity and complexity of case management practice in various regions and settings, within varying policy and regulatory frameworks, and in the context of a number of different client groups. It is structured around broad approaches to three areas: case management policy, case management practice, and issues surrounding the management, education, and regulation of case management. Part I discusses how case management originally emerged as a way of developing individually tailored plans for clients who were transferring from institutional care to independent living in the community and provides workers with the tools that they need to become successful case managers, regardless of their disciplinary background. Part II frames case management practice within a range of foci of specific significance in particular practice settings, such as cost containment and managed care, surveillance and social control, the role of clients, and issues surrounding client control in case management. In addition, it covers key issues in the ethics of professional case management practice. Part III explores the concept of new managerialism, the changing roles of professionals in this context, and questions of educational requirements for case management practice. It also discusses the debates surrounding regulation, certification and accreditation of case management practice and standards and guidelines for case management. In addition, it directly confronts the issues of competition between professional groups and offers a sound analysis of the issues.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
254
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780231129718
Date de parution :
12-02-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
141 mm x 212 mm
Poids :
385 g

Les avis