Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Casualties of Education

Pressures, Privileges and Performativity in Compulsory Schooling in England

David Allan
Livre broché | Anglais
41,45 €
+ 82 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Disaffection with learning in compulsory schooling in England has been linked to disengagement and underachievement, and is currently a major concern for policymakers and practitioners working within the field of education. Moreover, in recent years there has been a rise in the number of girls engaging in anti-school behaviours, whereupon a default position labels them as non-conforming. While many strategies have been employed to reduce disengagement, and to incentivise young people, these are often implemented with varying success. This book, then, explores the journeys of ten 14-16-year-old girls, identified by their schools as disaffected, and at risk of exclusion, in order to elucidate their concerns. An analysis of their experiences in an alternative learning setting is used to illustrate the complexity of disaffection in compulsory education, and to highlight the need to understand a myriad of factors that can impinge on learning. The alternative environment is juxtaposed with the school setting in order to identify successful practices for re-engagement, and to illustrate how the girls conceptualise learning in each as they move from being disengaged to re-engaged.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783659854347
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 220 mm

Les avis