•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Celebricities

Media Culture and the Phenomenology of Gadget Commodity Life

Anthony Curtis Adler
Livre relié | Anglais | Idiom: Inventing Writing Theory
122,45 €
+ 244 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

What becomes of life, experience, and truth in the hyperconsumeristic culture of the twenty-first century? What happens to the phenomenological call to go "back to the things themselves" when these things, to an ever greater degree, involve a televised life that is not ours to live, celebrities who are utterly like us yet infinitely untouchable, and uncannily pluripotent electronic gadgets? Combining sustained philosophical inquiry with fragmentary and experimental theoretical interventions, Anthony Curtis Adler rethinks Marxist materialism and the Heideggerian project in terms of the singular experiences of late capitalism. In doing so, he reveals how the disarticulation of life via the commodity fetish demands at once a new notion of phenomenological method and an ontology oriented toward the radical contingency of being itself as transcendental ground.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
264
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780823270798
Date de parution :
01-07-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
476 g

Les avis