Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Celebrity Advocacy and International Development

Dan Brockington
Livre broché | Anglais | Rethinking Development
64,95 €
+ 129 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Celebrity advocacy is a curious phenomenon. It occupies a significant proportion of the public domain, but does so without engaging particularly well with much of the public. Yet this may not matter very much. Many people at the core of advocacy, and in political and business elites, simply do not notice any lack of engagement. In these circles celebrity advocacy can be remarkably effective.

Celebrity Advocacy and International Development examines the work of celebrity advocacy and lobbying in international development. Its purpose is to understand the alliances resulting, their history, consequences, wider contexts and implications. It argues that celebrity advocacy signals a new aspect of elite rule. For populist celebrity advocacy can mark, ironically, a disengagement between the public and politics, and particularly the public and civil society. Recognising this poses new challenges, but also presents new opportunities, for the development movement.

This book gives students and researchers in development studies and media studies a wealth of original empirical data, including interviews across the NGO sector, media and celebrity industries, newspaper analysis, large surveys of public opinion, and focus group research.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
234
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415707213
Date de parution :
02-04-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
335 g

Les avis