•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Children Designers

Interdisciplinary Constructions for Learning and Knowing Mathematics in a Computer-Rich School

Idit Harel
Livre broché | Anglais | Cognition and Computing
93,45 €
+ 186 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this book, the author presents a new vision of learning through design and production, and describes computer programming as a source of a learning and design power. As means of studying this extended notion of children's programming, the author implemented Instructional Software Design Projects to explore the learning that takes place when students develop complete mathematical software products designed for other students in their school. The results demonstrate that the young designers learned not only about mathematics (fractions) and programming (Logo), but also about design and user interfaces, as well as representational, pedagogical, and communicational issues.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
434
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780893917883
Date de parution :
01-01-91
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
748 g

Les avis