•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Christmas in Nineteenth-Century England

Neil Armstrong
Livre broché | Anglais | Studies in Popular Culture
25,95 €
+ 51 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Whether for reasons of family, food, shopping or religion, it's hard to imagine a British winter without Christmas, or to think of a more traditional national festival. But how and when did Christmas cards, pantomimes and advertising become part of that tradition?

This book looks at how people in the nineteenth and early twentieth centuries experienced Christmas and how today's priorities and rituals began and endured. It explores the origins of our deeply held notions around Christmas traditions and demonstrates how those ideas were in fact shaped by the fast-paced modernisation of English life. A fascinating account of the development of many things we now take for granted, the book touches on the history of childhood and the family, philanthropy and work, and the beginnings of consumerism that shaped the Christmas we know today.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781526149930
Date de parution :
06-10-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
272 g

Les avis