Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cinema and Sensation

French Film and the Art of Transgression

Martine Beugnet
Livre broché | Anglais
40,95 €
+ 81 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book looks at a much-debated phenomenon in contemporary cinema: the re-emergence of filmmaking practices (and, by extension, of theoretical approaches) that give precedence to cinema as the medium of the senses.France offers an intriguing case in point here. A specific sense of momentum comes from the release, in close succession, of a series of films that exemplify a characteristic awareness of cinema's sensory impact and transgressive nature: Adieu; A ma soeur; Baise-moi; Beau Travail; La Blessure; La Captive; Dans ma peau; Demonlover; L'Humanité; Flandres; L'Intrus; Les Invisibles; Lady Chatterley; Leçons de ténèbres; Romance; Sombre; Tiresia; Trouble Every Day; Twentynine Palms; Vendredi soir; La Vie nouvelle; Wild Side; Zidane, un portrait du XXIème siècle. These films, amongst others, typify a willingness to explore cinema's unique capacity to move us both viscerally and intellectually. Martine Beugnet focuses on the crucial and fertile overlaps that occur between experimental and mainstream cinema. Her book draws on the writings of the likes of Deleuze, Merleau-Ponty and Bataille, but first and foremost, she develops her arguments from the films themselves, from the comprehensive description of specific sequences, techniques and motifs which allows us to engage with the works as material events and as thinking processes. In turn, she demonstrates how the films, envisaged as forms of embodied thought, offer alternative ways of approaching those questions that are at the heart of today's most burning socio-cultural debates: from the growing supremacy of technology, to globalisation, exile and exclusion, these are the issues that appear embedded here in the very texture of images and sounds.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
208
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780748649365
Date de parution :
20-02-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 231 mm
Poids :
294 g

Les avis