Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cognition, Metacognition, and Culture in Stem Education

Learning, Teaching and Assessment

Livre relié | Anglais | Innovations in Science Education and Technology | n° 24
147,95 €
+ 295 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book addresses the point of intersection between cognition, metacognition, and culture in learning and teaching Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM). We explore theoretical background and cutting-edge research about how various forms of cognitive and metacognitive instruction may enhance learning and thinking in STEM classrooms from K-12 to university and in different cultures and countries.

Over the past several years, STEM education research has witnessed rapid growth, attracting considerable interest among scholars and educators. The book provides an updated collection of studies about cognition, metacognition and culture in the four STEM domains. The field of research, cognition and metacognition in STEM education still suffers from ambiguity in meanings of key concepts that various researchers use. This book is organized according to a unique manner: Each chapter features one of the four STEM domains and one of the three themes--cognition, metacognition, and culture--and defines key concepts. This matrix-type organization opens a new path to knowledge in STEM education and facilitates its understanding. The discussion at the end of the book integrates these definitions for analyzing and mapping the STEM education research.

Chapter 4 is available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
380
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 24

Caractéristiques

EAN:
9783319666570
Date de parution :
20-12-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
730 g

Les avis