Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cognitive Load Theory

A Handbook for Teachers

Steve Garnett
Livre broché | Anglais
23,95 €
+ 47 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In Cognitive Load Theory: A handbook for teachers, Steve Garnett brings clarity to the complexity surrounding CLT and provides a user-friendly toolkit of techniques to help teachers optimise their pupils' learning.

Cognitive load theory (CLT) is rapidly becoming education's next 'big thing'.

It is natural, therefore, that teachers will want to know more about it and, more importantly, understand how they can embed it in their classroom teaching.

Written by author and international teacher trainer Steve Garnett, this invaluable handbook offers a complete yet concise summary of what CLT involves and how it can impact on pupil performance.

Steve covers a wide range of teaching strategies to help teachers avoid overloading their pupils' working memories, and empowers them with the tools to get their pupils learning more effectively - particularly when learning new content.

He talks you through the 14 effects that can 'clutter' working memory - for example, the split-attention effect, redundancy effect, and expertise reversal effect - and shares a diverse collection of figures and diagrams as examples of how teachers can optimise their delivery of content to students. Furthermore, he also explores the 'cognitive architecture' of the brain and how a better understanding of it can inform and improve teachers' practice.

Suitable for teachers, department heads, school leaders and anyone with a responsibility for improving teaching and learning.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
144
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781785835018
Date de parution :
15-12-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
206 mm x 140 mm
Poids :
249 g

Les avis