Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Communicating Populism

Comparing Actor Perceptions, Media Coverage, and Effects on Citizens in Europe

188,95 €
+ 377 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The studies in this volume conceptualize populism as a type of political communication and investigate it comparatively, focusing on (a) politicians' and journalists' perceptions, (b) media coverage, and (c) effects on citizens.

This book presents findings from several large-scale internationally comparative empirical studies, funded by the European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research (COST), focusing on communication and the media within the context of populism and populist political communication in Europe. The studies are based on comparative interview studies with journalists and politicians, a large-scale comparative content analysis, and a comparative cross-country experiment using nationally representative online-surveys over 15 countries. The book also includes advice for stakeholders like politicians, the media, and citizens about how to deal with the challenge of populist political communication.

This enlightening volume is 'populist' in the best sense and will be an essential text for any scholar in political science, communication science, media studies, sociology and philosophy with an interest in populism and political communication. It does not assume specialist knowledge and will remain accessible and engaging to students, practitioners and policymakers.

Chapters 1 and 12 of this book are freely available as downloadable Open Access PDFs at http: //www.taylorfrancis.com under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 license.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
280
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138392724
Date de parution :
18-03-19
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
521 g

Les avis