•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Community Management of Urban Open Spaces in Developing Economies

Bharati Mohapatra
Livre relié | Anglais
85,45 €
+ 170 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Dr. Bharati Mohapatra examines the social, functional, physical and emotional aspects of neighborhood Open Space and the attitude of people for community participation in managing the Open Space, as well as development of a framework for community participation by integrating the social, psychological and spatial attributes. The key interlinked parameters examined are: Place Use (Functional content), Place Quality (Spatial content), Place Attachment (Emotional content), Place Management (Environmental Behavior) and Levels of Participation. The book presents both qualitative studies and quantitative methods and techniques of analyzing the social and spatial parameters. Mohapatra shows how her work can be applied to formulate environmental management strategies, and location-specific issues and complexities in the people-park relationship can be addressed. Suggestions and recommendations based on the findings for effective planning and sustainable management of neighborhood open space are presented.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
280
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781785606397
Date de parution :
12-04-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
544 g

Les avis