Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Composing History

National Identities and the English Masque Revival, 1860-1920

Deborah Heckert
Livre relié | Anglais | Music in Britain, 1600-2000 | n° 20
111,95 €
+ 223 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A study of the ways in which topics of English history were central to conceptions of English identity, musical and otherwise, during the Victorian and Edwardian periods

This study explores the ways in which topics of English history were central to conceptions of English identity, musical and otherwise, during the Victorian and Edwardian periods. Its focus is on the masque, an early modern English musico-dramatic genre that was reinvented during the Victorian period as a vehicle for nationalistic, historically inflected popular entertainments. The masque operated as an "invented tradition", in the sense theorized by EricHobsbawm, and was used to connect the modern nation of Britain to its historical past. As conceptions of national identity became increasingly dependent on the image of "Merrie England" located in the English Renaissance and in the folk traditions of the countryside, genres such as the masque that were integrally connected to these ideological constructions became important ways in which national identity was represented. This in turn had profound ramifications for the ideologies of the English Musical Renaissance and its construction of a national musical idiom at the turn of the twentieth century.

DEBORAH HECKERT is a Lecturer at Stony Brook University and has taughtat the University of Virginia, Utah State University, and Brooklyn College-CUNY.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
250
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 20

Caractéristiques

EAN:
9781783272075
Date de parution :
21-09-18
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 236 mm
Poids :
476 g

Les avis