En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Conflict, Competition, or Cooperation?

Dilemmas of State Education Policymaking

Douglas M Abrams
53,45 €
+ 106 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book analyzes the organizational interface between the public and higher education sectors as policy leaders experiment with cooperative strategies to optimize legislative appropriations, compete for organizational domain in vocational education, work together to manage a joint crisis posed by a popular tax revolt, and use the symbols of cooperation to build libraries in higher education. Focusing on the state of Utah, this micro-analysis of political relationships between policy elites-as conditioned by the organization rank and file-illuminates the political culture of upper echelon policymaking in education, focusing on the complex fabric of interests and contingencies that policymakers perceive and respond to in specific political circumstances.

Abrams provides an in-depth, policy specific case-in-point of the political implications of a more competent state government presence in our public life. He draws perspectives from several research traditions in the social sciences to explain the dynamics of organizational competition and cooperation. The resulting analysis of state-level education politics is provocative and unconventional, and heightens our understanding of why the two education sectors must compete, and how they can cooperate.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
227
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780791416785
Date de parution :
21-10-93
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
149 mm x 227 mm
Poids :
349 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.