•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Politique
  6. Politique & Gouvernement
  7. Congressional Parties, Institutional Ambition, and the Financing of Majority Control

Congressional Parties, Institutional Ambition, and the Financing of Majority Control

Eric S Heberlig, Bruce A Larson
Livre broché | Anglais
36,95 €
+ 73 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Close competition for majority party control of the U.S. House of Representatives has transformed the congressional parties from legislative coalitions into partisan fundraising machines. With the need for ever increasing sums of money to fuel the ongoing campaign for majority control, both Republicans and Democrats have made large donations to the party and its candidates mandatory for members seeking advancement within party and congressional committee hierarchies.

Eric S. Heberlig and Bruce A. Larson not only analyze this development, but also discuss its implications for American government and democracy. They address the consequences of selecting congressional leaders on the basis of their fundraising skills rather than their legislative capacity and the extent to which the battle for majority control leads Congress to prioritize short-term electoral gains over long-term governing and problem-solving.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
318
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780472035274
Date de parution :
16-04-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
498 g

Les avis