•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Construction Learning as a Complex Adaptive System

Psycholinguistic Evidence from L2 Learners of English

Annalisa Baicchi
Livre broché | Anglais | Springerbriefs in Education
52,95 €
+ 105 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book presents the current state of the art on Construction Grammar models and usage-based language learning research. It reports on three psycholinguistic experiments conducted with the participation of university-level Italian learners of English, whose second language proficiency corresponds to levels B1 and B2 of the 'Common European Framework of Reference for Languages' (CEFR). This empirical research on the role of constructions in the facilitation of language learning contributes to assessing how bilinguals deal with L2 constructions in the light of sentence-sorting, sentence-elicitation, and sentence-completion tasks. Divided into two parts, the book first introduces the main theoretical prerequisites and then reports on the experimental studies. It provides a comprehensive review of the current research in a range of disciplines, including complexity theories, cognitive semantics, construction grammars, usage-based linguistics, and language learning.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
131
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783319182681
Date de parution :
06-05-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
213 g

Les avis