•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Consuming Agency in Fairy Tales, Childlore, and Folkliterature

Susan Honeyman
Livre relié | Anglais | Routledge Studies in Folklore and Fairy Tales | n° 2
195,95 €
+ 391 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In this book Honeyman looks at manifestations of youth agency (and representations of agency produced for youth) as depicted in fairy tales, childlore and folk literature, investigating the dynamic of ideological manipulation and independent resistance as it can be read or expressed in bodies, first through social puppetry and then through coercive temptation (our consumption replacing the more obvious strings that bind us). Reading tales like Popeye, Hansel & Gretel, and Pinocchio, Honeyman concentrates on the agency of young subjects through material relations, especially where food signifies the invisible strings used to control them in popular discourse and practice, modeling efforts to come out from under the hegemonic handler and take control, at least of their own body spaces, and ultimately finding that most examples indicate less power than the ideal holds.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
230
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 2

Caractéristiques

EAN:
9780415806145
Date de parution :
01-12-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
155 mm x 229 mm
Poids :
476 g

Les avis