•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Cool Nations

Media and the Social Imaginary of the Branded Country

Katja Valaskivi
Livre relié | Anglais | Routledge Advances in Sociology
195,95 €
+ 391 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Nation branding is the most recent feature of imagined nation-making in the history of nations. Facing global competition, national decision-makers aim to distinguish their countries from others by means of branding. Quite a few nations have considered the term 'cool' suitable for describing some essence of their country's brand.

Cool Nations. Media and the Social Imaginary of the Branded Country traces the mediated ways in which the transnational idea of "cool" has circulated from popular culture, fashion, and marketing into describing nations. The book explores the commodification of the nation, the shift to a promotional political culture, and the role of media in contributing to the circulation of the idea of the Cool Nation.

The social imaginary of nation branding takes its theory and practices from marketing, unlike earlier imaginations based on ideas of democracy or citizenship. Cool Nations argues that "cool" is one of the vehicles through which the commodification of nations takes place.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
164
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138014657
Date de parution :
06-04-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 234 mm
Poids :
408 g

Les avis