En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Linguistique
  6. Sciences bibliothéconomiques
  7. Creating and Maintaining an Information Literacy Instruction Program in the Twenty-First Century

Creating and Maintaining an Information Literacy Instruction Program in the Twenty-First Century

An Ever-Changing Landscape

Nancy Noe
Livre broché | Anglais | Chandos Information Professional
76,95 €
+ 153 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Association of College and Research Libraries (ACRL) set forth Characteristics of Programs of Information Literacy that Illustrate Best Practices: A Guideline. Creating and Maintaining an Information Literacy Instruction Program in the Twenty-First Century provides readers with a real-world, practical guide for creating an instruction program step-by-step, as well as a framework for reviewing, assessing, and updating existing programs. Each chapter focuses on one of the main aspects of the ACRL guidelines. Current research, anecdotal evidence and tools provide the reader with the support and instruments needed to either begin, or reinvigorate, an instruction program.

The book begins by placing information literacy in programme context. It then covers how to survey your current program, and how to develop and implementing a program plan. The next chapters concentrate on administrative and institutional support; curriculum integration and campus collaboration; present and future students; pedagogy for the information professional; program marketing and outreach; assessment and future trends. Finally, this book concludes by asking its readers to re-survey their information literacy instruction program landscape once again.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
246
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781843347057
Date de parution :
31-07-13
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
353 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.